Pagi yang gelap...

Ya Allah Ya Tuhanku, jika ini dugaan yang Kau turunkan sebagai balasan keseimbangan kepada sinar kegembiraan yang baru Kau kurniakan maka aku redha dengan ketentuan mu... Ya Allah Ya Tuhanku, kuatkan semangat Ku untuk terus melangkah dan menjalankan ibadahmu & menjalani hari-hari ini seperti hari-hari yang lain... Mungkin sebelum ini aku terlalu leka sehingga mengabaikan ibadah kepadamu dan sering merungut serta berputus asa dengan setiap halangan kecil yang menimpa diri ini... Ya Allah Ya Tuhanku pulihkan kesihatanku seperti mana Kau pulihkan semangat ku yang semakin pudar sebelum ini... Semoga aku dapat terus melangkah menghabiskan sisa-sisa waktuku dengan sempurna supaya tidak mengecewakan harapan mamaku dan tidak menambahkan kerisauannya tentang kesihatan diriku... *amin ya robbalalamin*

Mesti semua tertanya-tanya nape lar pembuka cerita kali ini dimulakan dengan Doa kepada Yang Maha Esa kan..?! Tak tau lar nape pagi ni terasa macam sedang menerima azab yang dibayar cash didunia pulak... Ermmm actually I don't know why last night before tdo, kepala aku sakit sangat seolah-olah semua urat2 kepala tertarik dengan kuat sehingga mengakibatkan kesakitan yang amat sangat, my mom started to worry when I start crying like a baby bcoz of the pain... After taking my medicine, still sakit lagi so my mom decide bancuh air asam jawa untuk pupuk kat dahi ngan blakang tengkuk sambil selawat... Alhamdulillah after half an hour, sakit makin kurang & dah boley tdo...

Terkejut aku pagi ni bile terjaga dari tdo aku xleh bangun untuk duduk apetah lagi berdiri... Aku terbaring dalam keadaan yang tak boleh gerak, my mum yang kebetulan masuk ke bilik pon terkejut sebab mulenye dia ingatkan sakit pinggang yang biasa... I try to get my self up but it doesn't work out coz pingang aku terasa sakit yang amat sangat... Sakit sehingga susah untuk duduk, my mum sapu ubat urat yg doktor kasi sebab sakit urat angkat bnd berat aritu so I try utk bangun wpon sakit tapi kene terus gak... Ya Allah tuhan ajer yang tau betapa sakitnya tulang aku mase tu... Pas dah berjaya duduk, I try to stand but the pain is like killing me... sangat-sangat sakit... sampaikan aku terasa seolah-olah tulang belakang hampir patah rasenye. Beberapa kali cubaan berdiri diiringi ngan tangisan kesakitan dilakukan namum xberjaya... selepas cubaan berdiri sambil pegang pada dinding. Ya Allah sakitnya... terasa macam nak duduk balik tapi aku gagahkan jugak diri ini utk terus berjalan ke bilik air sambil menangis jugak lar... I'm not a tough gurl so I'll cry biler terasa sakit or terluke... Dalam toilet, aku selawat sambil mandi mudah-mudahan air yang mengalir mampu menghilangkan kesakitan yang maha dasyat itu..! Alhamdulillah siraman air yang pertama terasa lega sangat seolah-olah kesakitan itu mengalir bersama-sama dengan air mandian tersebut... Selepas mandi aku terasa sedikit lega & mule berjalan wpon perlahan tetapi aku bersyukur kerana aku masih lagi dikurniakan nikmat berjalan...

Mase tengah pakai baju, aku pon tibe2 terpikir tentang kejadian yang berlaku dan mule melafazkan doa di atas kerana aku tau setiap kejadian yang berlaku adalah untuk keseimbangan hidup kita sebagai manusia di atas muke bumi ini... *We win some, we lose some..* Bak kate kawan aku Kifarah Dosa... ermmm baru skarang ni aku rase Life is so fair... kite jangan bandingkan rezeki kita dengan rezeki orang sebaliknya fikirkan rezeki yang kita terima, adakah seimbang dengan ujian yang diturunkan..? Kalau skarang anda rase ujian anda maha dasyat maka fikirkan lah bahawa Allah telah menjanjikan kebahagiaan untuk kita suatu hari nanti, kalau anda rasa rezeki anda lebih banyak berbanding ujian maka bersedia lah dengan ujian yang bakal menimpa samada dlm keadaan sedar atau tidak... Setiap hari diri kita sentiasa akan diuji dan terpulang kepada individu untuk menerima dan menilainya...

Siap-siap untuk ke pejabat, aku naik bas... ni lagi satu dugaan aku terima bile semua seat dh penuh kecuali ade satu seat nih sebelah perempuan. Kalau bukan sebab my backache mesti aku pon xheran nak duk ctu... Aku pon duk lar situ... Tertekan lak rase coz makcik sbelah aku nih duk cmne tah kangkang agaknye sampai dia duk 1 seat setengah maknenye dia dh amik sparuh space seat aku... Nak kate bdn dia besar, besar lagi badan aku... Tah nape lar dengki sangat makcik nih, aku yang nak duduk terus duduk & konon2 try mendapatkan seat aku spenuhnya... Dia ada la move sket ketepi but after a few minutes she started to sit just like before... Ermmm aku terpaksa lar mengalah dengan duduk separuh seat saja.... Sampai kat bus stop jinjang naik lar sorg auntie ni, Ya Robbi dia punye ketiak perit giler bau naik penin aku... siap angkat tangan lagi pegang tiang aku dah sparuh nazak dah duduk dia bawah naungan dia... nasib baik abang konduktor perasan, agaknye muke aku dh tuka jd biru kot mcm org nak pengsan so dia start suh smua msuk rapat2 kat blakang... Siap leh tanya aku lagi, xtahan ke bau dia..! Sabar jer makcik rase... tapi seksaan berakhir di Jalan Tunku Abdul Rahman biler org yg berkenaan turun ke destinasi masing2...

Sampai kat stesen LRT xde ape yang luar biasa berlaku... macam biasa naik LRT duk brangan & dengar lagu kat dalam LRT tu sambil diperhatikan oleh beberapa org yg aku xkenal... Aku tau mesti dia kate budak ni rabun warna ke buta warna... Hahahahaha nak tau nape aku ckp cmtu sbb aku br prasan yg aku pakai sandal silver bertapak biru padahal baju aku arini tema Hitam Putih... Sebenarnya aku nak amik sandal sebelahnya tapi tersalah amik lak... No wonder my mom ade gelak sket pg nih, sabar jer makcik rase... Aku pon buat tengin jer dlm LRT sambil cube sorok2 kan kaki ku... kih kih kih... Sampai opis pon cm xde bnd yg interesting cume terlambat cikit jer sebab kene jalan cam ciput kan..! Sampai LRT Taman Bahagia baru teringat td mase kat Pasar Seni aku ade beli paper Metro ngan NST tp tertinggal kat Toilet... So sampai LRT cni aku pon beli la paper yg baru... dh tertinggal nak buat cmne kan..!

Sampai kat opis aku nak sambung keje aku smlm but something bad happen to my computer sampai xleh on... dah macam2 cubaan membuka aku dh buat tp xberhasil lak..! Mintak2 lar xde pape blaku coz document aku banyak xsave lagik dlm My Document tu... Lupe nak buat backup update kat Hard Disk aku.... Ermmm penin-penin & skang ni aku ngah buang mase taip blog entry nih & jap lagi aku nak cut articles pasal engineering dlm paper yang aku kumpul aritu... sambil2 tu bace blog kengkawan yang lain tapi ade bnd yg buat aku sikit terganggu pg nih... Ape rasenye biler kite windu sangat2 kat seseorang & kite gtau dia but seems like cam rindukan chopstick jer, xde respon & yang paling penting aku terasa yang aku ni xpenting pon dalam hidup dia wpon sbg kawan ataupon kenalan... Nape aku nak pikir dia lagi sedangkan dia langsung xingat kat aku..! Ermmm forget it, maknenye ade satu item lagi yg perlu aku tambah dalam 2009 wishlist aku..!


That's all for today merapek, kalau aku rase nak share citer lagi aku tulis ok..! Daaaa....

No comments: